Making public transport safe in the COVID pandemic – Concluzii


Membrii echipei de implementare e-MOPOLI din partea Agenției pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov au participat marți, 07 iulie 2020, la discuția online organizată de Interreg Europe, finanțatorul proiectului. Prin intermediul platformei puse la dispoziție de către organizator – Policy Learning Platform, participanții au putut intra în contact cu bune practici, măsuri, proceduri care vizează scăderea riscului de transmitere a COVID-19 în transportul public. Scopul acestei întâlniri a fost să identifice măsurile adoptate de diverse țări din Uniunea Europeană, să le selecteze pe cele mai bune, întocmind astfel un sumar al acțiunilor de combatere a răspândirii coronavirusului ca urmare a utilizării transportului public. În acest mod, se urmărește diseminarea acestor informații în vederea intensificării gradului de transferabilitate al acestor bune practici, pe întreg teritoriul Uniunii. 

În scopul prevenirii infectării cu COVID-19 este necesară distanțarea socială, ceea ce face transportul public un mediu cu grad mare de risc. Participanții la discuție din Madrid și Dublin au relatat că numărul autobuzelor și trenurilor a fost crescut, astfel încât pasagerii să poată circula menținând distanța socială. Tot în Madrid, au fost distribuite gratuit măști de protecție. De asemenea, pentru a preveni aglomerarea excesivă a mijloacelor de transport în comun, autoritățile  din Olanda și Franța au impus măsuri care încurajează distanțarea socială în funcție de grupele de vârstă, modificând programul acestora, astfel încât elevii și salariații să călătorească la ore diferite. În Iași și Aukland autoritățile au introdus autobuze speciale destinate anumitor categorii de persoanele vulnerabile, care circula în intervalele orare aglomerate. Pentru a îi ajuta pe călători să iși aleagă un interval orar în care mijloacele de transport nu sunt aglomerate, site-ul feroviar Deutsche Bahn oferă informații despre numărul de persoane care au rezervat deja bilet, în momentul în care utilizatorul dorește să achiziționeze un tichet pentru o anumită călatorie, iar aplicația Autocorb implementată în Catalonia arată gradul de ocupare în timp real. Totodată, autoritățile din Irlanda au mărit spațiile din stațiile de așteptare și au oferit operatorilor mijloacelor de transport în comun posibilitatea suspendării opririlor în stații daca aceștia constată că numărul de pasageri este prea mare și nu se poate păstra distanțarea socială. Mai mult, majoritatea celor implicați în discuție au convenit că modalitățile de transport sustenabil – biciclete, scutere și trotinete electrice – pot aduce un beneficiu major atât utilizatorilor, scăzând riscul de infectare cât și locuitorilor regiunii prin îmbunătățirea calității mediului înconjurător. Alte măsuri generale, cum ar fi intensificarea dezinfectărilor efectuate și obligativitatea purtării măștilor de protecție, au fost văzute ca fiind eficiente și ușor de implementat.

Prin participarea la astfel de evenimente, echipa e-MOPOLI urmărește să identifice măsuri aplicate în alte regiuni ale Uniunii Europene, menite să sporească siguranța călătorilor din transportul public, facilitând astfel diseminarea și posibilitatea transferării câtorva dintre acestea în regiunea noastră.

Informații suplimentare despre tematica abordată puteți afla accesând următoarele link-uri: https://www.interregeurope.eu/e-mopoli/ https://www.interregeurope.eu/index.php?id=23&no_cache=1&tx_tevnewsevents_newssingle%5Bnews%5D=9216

ADRBI
Str. Mihai Eminescu nr. 163, etaj 2, sector 2 Bucuresti

contacteaza-ne la
contact@adrbi.ro