9 aprilie 2025 - Angajam Sef Departament Autorizare Proiecte


Agenția pentru Dezvoltare Regională București–Ilfov organizează recrutare externă în vederea ocupării postului de Șef Departament Autorizare Proiecte (cod DAP-AM/1 din Statul de funcții, contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată) din cadrul Departamentului Autorizare Proiecte AM (DAP-AM).

Criterii obligatorii de recrutare:

  • Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență în specializările din următoarele domenii fundamentale de studii (conform Anexei 1 din HG 412/2024):
    • matematică și științe ale naturii;
    • științe inginerești;
    • științe sociale
  • 10 ani experiență în domeniul managementului/gestionării proiectelor cu finanțare europeană;
  • Cel puțin 3 ani experiență în coordonarea unui compartiment din cadrul AM/OI, cu atribuții în autorizarea/verificarea plăților și/sau în verificarea achizițiilor;
  • Cunoașterea limbii engleze - nivel mediu/avansat;
  • Experiență în utilizarea sistemului informatic MySMIS (obligatoriu componenta back office);
  • Utilizarea Sistemului de operare Windows și a pachetului Office;
  • Capacitatea de a evalua informații, de a analiza opțiuni și riscuri și de a lua decizii bine fundamentate;
  • Aptitudinea de a încredința sarcini membrilor echipei în funcție de abilitățile și competentele lor;
  • Abilitatea de a prioritiza sarcinile și de a gestiona eficient timpul de lucru pentru a maximiza productivitatea;
  • Grad ridicat de receptivitate;
  • Capacitatea de a se adapta la schimbări și de a răspunde pozitiv la noi provocări;
  • Abilitatea de a vedea imaginea de ansamblu, de a anticipa tendințe și de a dezvolta strategii pe termen lung;
  • Abordare proactivă a problemelor;
  • Capacitate de multitasking;
  • Disponibilitatea participării la deplasări în afara regiunii;
  • Corectitudine, seriozitate, adaptabilitate socială, ascultare activă, diplomație, responsabilitate, spiritul de echipă, standarde morale și etice înalte, discreție.

Criterii a căror îndeplinire constituie un avantaj:

  • Studii postuniversitare într-una din specializările care aparțin domeniilor fundamentale menționate mai sus;
  • Perfecționări/ stagii de pregătire profesională în domeniul managementului/ gestionării proiectelor cu finanțare europeană.
  • Experiență în funcții de conducere/coordonare a unor tipuri diferite de atribuții din cadrul unui AM/OI;
  • Experiență în domeniul financiar-bancar, alta decât în cadrul unui AM/OI;
  • Deprinderea de a lucra cu beneficiari de finanțare nerambursabilă.

DESCRIEREA JOBULUI:

Principalele obiective ale postului: 

  • Asigurarea și verificarea respectării de către beneficiarii proiectelor finanțate prin PR BI 2021-2027 a legislației europene și naționale aplicabile, a condițiilor și cerințelor stabilite prin PR BI 2021-2027 și prin Ghidurile Solicitantului și a celorlalte instrucțiuni emise de AM PR BI, precum și verificarea faptului că obiectivele finanțate (respectiv lucrările aferente acestora), produsele si serviciile au fost realizate, respectiv furnizate.
  • Asigurarea si verificarea respectării de către beneficiarii de finanțare a legislației europene și naționale în domeniul achizițiilor, precum și a procedurilor aplicabile în etapa de implementare a proiectelor finanțate din PR BI 2021 – 2027.

Principalele atributii si responsabilitati ale postului:

  • Coordonează activitatea departamentului responsabil în principal cu verificările administrative si verificarile pe teren (controlalele de gestiune mentionate la art. 74 alin 1) lit a) CPR
  • Aprobă/avizeaza dupa caz solicitările de clarificări necesare in urma verificărilor cererilor de prefinanțare/plată/rambursare precum si a dosarelor de achizitii transmise de către beneficiarii de finanțări din PR BI 2021-2027;
  • Avizează notele de autorizare cereri de prefinanțare/cereri de rambursare/cereri de plată/cereri de rambursare aferente cererilor de plată;
  • Avizează notele de conformitate/neconformitate urmare verificării de către experții verificare achiziții publice a procedurilor de achiziție publică pentru atribuirea contractului de lucrări/ furnizare/ servicii. Avizează notificările informare rezultate verificarii proceduri de atribuire.
  • Efectuează aleator vizite pe teren la proiectele finanțate din PR BI 2021-2027, conform procedurilor, în vederea verificării realității operațiunilor și a faptului că produsele /serviciile au fost furnizate;
  • Efectueaza in sistemul informatic MY SMIS operatiunile (editarea sau autorizare, dupa caz) necesare pentru realizarea atributiilor specifice in privinta controalelor de gestiune, avizeaza in prealabil accesul la acest sistem de catre personalul din subordine si verifica periodic utilizarea de catre personalul din subordine;
  • Acceseaza, în urma mandatului primit de la seful AM PR B-I 2021-2027, diferite aplicatii/sisteme informatice externe la care AM PR BI 2021-2027 primeste drepturi de acces, pentru realizarea controalelor de gestiune necesare (RECOM, ARACHNE, REGAS, REVISAL etc.); Avizeaza în prealabil accesul la aceste aplicatii/sisteme informatice a personalului din cadrul Departamentului Autorizare Propiecte AM si verifica periodic modul în care acest personal utilizeaza aceste aplicatii/sisteme informatice
  • Verifica sesizarile de nereguli întocmite de personalul din cadrul DAP-AM (nereguli care pot apărea în procesul de verificare a cererilor de prefinanțare/ plată/rambursare/dosare de achiziții depuse de beneficiarii de finantari din PR BI 2021-2027) și aprobă/avizeaza, dupa caz, rapoartele de nereguli si transmiterea alertelor de nereguli către Serviciul Gestionare Nereguli si eventual catre Biroul Solutionare Contestații;
  • Urmărește respectarea reglementărilor legale și a normelor interne referitoare la conflictul de interese pentru toate achizițiile publice/private derulate de beneficiarii proiectelor finanțate din PR BI 2021-2027 și raportează eventualele abateri către Serviciul Gestionare Nereguli si eventual catre Biroul Solutionare Contestații;
  • Avizeaza eventualele corectii financiare care au fost stabilite de expertii din cadrul DAP-AM la proiectele finanțate din PR BI 2021-2027 din cauza nerespectării legislației naționale și comunitare privind achizițiile publice;
  • Asigură raportarea către Serviciul Gestionarea Riscurilor și aplicarea GDPR a riscurilor asociate procesului de verificare a achizițiilor publice realizate de beneficiarii proiectelor contractate pe PR BI 2021 – 2027;
  • Avizeaza procedurile de lucru privind verificarea şi autorizarea platilor la proiectele contractate în cadrul PR BI 2021-2027 (alocate Serviciului Autorizare Plati Proiecte AM) si procedurile de lucru privind verificarea achizițiilor publice realizate de beneficiarii proiectelor PR BI 2021-2027 (alocate Serviciului Verificare Achizitii proiecte AM) si le supune aprobarii sefului AM PR BI 2021-2027;
  • Avizeaza/aproba răspunsurile la solicitările unor puncte de vedere cu privire la contestațiile/ formulate de beneficiarii proiectelor finanțate din PR BI 2021-2027 în legătură cu Notele de Neconformitate ale achizițiilor publice și le transmite către Biroul Solutionare Contestații ;
  • Asigură respectarea întocmai a regimului juridic al conflictului de interese și al incompatibilităților de catre personalul din cadrul DAP-AM, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  • Furnizează date/informații relevante catre compartimentele din cadrul AM PR BI 2021-2027, în vederea elaborarii de catre acestea a rapoartelor periodice de monitorizare/contractare/evaluare a proiectelor finantate din PR BI 2021 – 2027, dar si a programului în sine;
  • Asigura furnizarea catre Departamentul Management Financiar AM a datelor/ informatiilor specifice, necesare pentru întocmirea Declarației de Gestiune prevăzute la Art.74 (1) lit. f) din Regulamentul (UE) Nr. 1060/2021;
  • Asigură la nivelul DAP-AM păstrarea documentelor (în format fizic și electronic), securitatea datelor/informațiilor și confidențialitatea acestora;
  • Transmite, la cererea Biroului Soluționare Contestații (BSC), note/explicații suplimentare necesare pentru analiza și soluționarea contestațiilor care vizează sumele autorizate/neautorizate la plata, procedurile de achizitii publice derulate de beneficiarii proiectelor finantare din PR BI 2021-2027, precum si orice alte aspecte/probleme care fac obiectul sesizarilor si sunt de competenta DAP-AM;
  • Răspunde la solicitările venite din partea diferitelor structuri/organisme externe sau interne care au atributii în gestionarea/auditarea PR BI 2021-2027.

Candidatii interesati vor depune scrisorile de intentie si CV-urile actualizate la secretariatul Agentiei sau pe email la adresa adriana.dulgheriu@adrbi.ro, pana la data de 22.04.2025, impreuna cu Declarația_consimțământ_GDPR_ADRBI.

Netransmiterea acestei declarații împreună cu CV-ul și scrisoarea de intenție echivalează cu lipsa acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal și prin urmare nu se va putea evalua candidatura.

În funcție de numărul și relevanța candidaturilor primite, persoanele ale căror CV-uri vor fi declarate eligibile (îndeplinirea criteriilor obligatorii de recrutare și obținerea cel puțin a notei 7 la evaluarea activității anterioare, conform informațiilor din CV-uri și din scrisorile de intenție) vor fi anunțate în termen util despre data/datele de organizare ale examinărilor stabilite pentru posturile menționate.

Bibliografie concurs - Șef Departament Autorizare Proiecte

 

 

ADRBI
Str. Mihai Eminescu nr. 163, etaj 2, sector 2 Bucuresti

contacteaza-ne la
contact@adrbi.ro